Как се пише добра Adwords реклама?

Ако сте се занимавали с Pay Per Click (PPC) реклама, то трябва да знаете колко важно е рекламите ви да са добре написани, за да бъдат ефективни. Успехът или провалът на една PPC кампания зависи от много фактори – конкуренция, правилно избрани ключови думи, добър Quality Score, бюджет, добра структура на Adwords акаунта, оптимизиране на разходите чрез добавяне на негативни ключови думи и много други неща. За щастие един от най-ефективните фактори и същевременно с това най-лесен за контролиране и промяна е именно текста на вашата реклама.

Преди да попълня списъка със според мен най-важните съвети при писането на добра Adwords реклама, бих искал да споделя едно мое мнение за Search Engine Marketing-а като цяло. Когато вършите каквото и да е свързано с Google, е добре да имате предвид, че Google, освен всичко друго, е основно търсачка. За потребителите на една търсачка най-важното нещо е да намерят нужната им информация лесно и бързо. Ако Google прецени, че вашия сайт или реклама би допринесла за user experience-a на потребителя, то вие ще бъдете наградени с по-добри позиции или по-добър Quality Score в Adwords, което съответно означава – по-малко разходи и възможни печалби. Това е моят основен съвет – старайте се да давате на потребителите това, което търсят. А сега да се върнем към списъка със съвети как се пише добра Adwords реклама.

 

  • Пишете рекламите специфични за Ad Group-ите

Добра практика е всяка реклама да е специфична за Ad Group-а  и ключовите думи включени в нея. Да кажем, че имате онлайн магазин и продавате обувки. Добра идея е да направите различни Ad Group-и за различните видове обувки, които продавате – мъжки обувки, женски обувки, сандали, зимни обувки и тн. След това напишете специфична реклама за всяка отделна Ad Group-а. Така можете да очаквате по-висок click through rate (CTR) и Quality Score.

 

  • Посочете вашето уникално преимущество

Какво ви различава от конкурентите? Какво прави вашия продукт уникален? Какво би накарало клиентът да избере вас? Когато отговорите на тези въпроси, вие ще откриете вашите Unique Value Prepositions. Те могат да бъдат много неща – безплатна доставка, денонощтна обслужване за клиента, по-дълга гаранция, доставка в рамките на деня, намаление и тн. Ако притежавате сертификати, награди или други неща, които биха увеличили доверието в бизнеса ви, е добре да ги включите в рекламата. Има такива сертификати, които можете да добавите на специално обособено място в рекламите, като отзиви от Google Trusted Stores. Тази програма, за съжаление не е налична във всички страни. Ако предлагате по-добри цени от конкурентите си, не забравяйте да впишете цената на продукта, който предлагате, в рекламата. Това допълнително може да ви спести пари, защото клиентите, които не намират цената ви за достъпна няма да кликнат на рекламата.

 

  • Включете ключови думи в текста на рекламата

Сигурно сте забелязали, че Google одебелява текста на рекламите и резултатите си, когато те съотвестват на търсената фраза. Това позволява на рекламите да изпъкнат пред останалите и увеличава click through rate-a им. За това е важно да поставяте ключовите думи от Ad Group-a в текста на рекламата. Можете да използвате и Keyword Insertion функцията, която ви позволява динамично да променяте текста на рекламата спрямо търсенето на потребителя.

 

  • Използвайте Call to Action

Много рекламисти забравят да добавят Call to Action. Call to Action представлява подтикване на потребителя към определено действие -„Купи сега!“, „Свържете се с нас!“, „Запазете билет!“, „Прочети още!“ и други. Тези фрази са полезни, защото показват на потребителя какво може да очаква, ако кликне на рекламата ви. Ако потребителя търси да закупи продукт, то по-вероятно е да кликне върху рекламата съдържаща „Купи сега!“, вместо върху тази, съдържаща „Прочети още!“ и обратното, ако се интересува от повече информация за продукта, преди да вземе решение за покупка.

 

  • Пишете по същество

Заглавието на Adwords рекламата може да съдържа едва 25 знака, а двата реда за описание по 35 всеки. Това е доста малко място и за това е нужно да избягвате ненужни думи и фрази, а да се придържате към съществените такива – тези, които добавят стойност към рекламата ви – информация за продукта, call to action, цена, конкурентно предимство и тн.

 

  • Форматирането на рекламата е важно

Често започването на всяка дума с главна буква е добра идея за привличане на вниманието на търсещите. Важно е и да проверявате за правописни грешки.

 

  • Оптимизирайте Display URL

Много рекламисти не използват Display URL-а на рекламата. Тази секция на рекламата е перфектно място за поставяне на ключова дума, което подсказва на потребителя какво може да очаква, ако кликне. Поставянето на ключова дума помага и за привличане на вниманието на търсещия. Коя реклама ще забележите първо, ако търсите Pink Laptops?

Adwords-Ad-Display-url

 

  • Подберете добра Landing Page

Подберете добре страницата, към която води рекламата. Ако рекламирате „мъжки обувки от марка Х“, то landing page-a трябва да бъде секцията от сайта ви, където предлагате специфично тези обувки, а не тази на всички типове обувки от марка „Х“.

 

  • Тествайте – отново и отново

Тествайте всяка една част от рекламата. Тествайте различни Unique Value Prepositions, за да откриете тези, които са най-ефикасни. Стартирайте няколко реклами в една и съща Ad Group-a и им дайте време да съберат данни, които да ви помогнат да прецените, коя е най-ефикасна. Най-добрата метрика за следене в този случай е conversion rate. Click through rate-a в този случай не е толкова добър показател, защото ако conversion rate-a е нисък, а CTR е висок, то тази реклама ви носи повече разходи от необходимото. Тествайте с малки промени и бъдете търпеливи, преди да вземете решение за оптимизация – все пак е нужно време, за да се забележи статистически значима разлика в представянето на различните реклами.

 

Можете да прегледате и това описателно видео от сайта на Adwords относно писането на добри Adwords реклами.

 

Няма коментари

Напишете коментар